rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

tulisan tangan saya

penulisan bukan satu hal yg mudah rupanya..
setiap kali nak menulis... aku taip, then delete..
taip.. taip... delete again..
huh~ penat aku..
last2.. aku xpost satu ape pon..

kenape?
sebab setiap kali aku tulis..
aku risaukan mereka-mereka yg membaca..
tu pon kalu ada yg membaca..
tapi aku masih risaukan ini..
aku risau persepsi mereka ataupun sebenarnya aku risaukan ape yg kamu fikir bila kamu mmbc disini...
aku tak mahu diletak dlm definisi negatif..
walhal dkritik dan dkutuk itu sgt bagus..
kerana dgn dkritik, dkutuk, dhina, akan buat kamu lebih merendah diri..
lebih down to earth.. tak ada riak.. tak rasa diri kamu bagos..

tapi.. aku xdapat nafikan ego aku yg xsuka apabila dkutuk, dcerca..
mungkin mereka mahu aku ingat, aku xsebagus mane..
dan mungkin juga itu sign dr YANG ATAS supaya aku xlupa diri..
tapi ego aku meninggi langit.. bila ko nk berada di bwah akal haa ego??

setiap kali aku menaip.. 
aku mcm mengharapkan ada org baca apa yg aku tulis..
ape yg aku catat di sini..
walhal, masa awal aku berblog, aku penah pegang dlm hati, berblog hanya untuk hobi aku..
kerana aku sangat suka menulis...
menyampaikan ape yg aku rasa perlu...
melepaskan ape yg aku rasa..
menghapuskan ape yg aku rasa xadil..
xperlukan pembaca tegar..
xperlukan mereka yg mengomen..
bersyukur sekira ada yg terkesan dan kembali pd YANG ATAS bila terbaca coretan aku..
bersyukur sekiranya ada yg termuhasabah, seperti aku yg muhasabah bila mencoret di sini..
bersyukur sekiranya ada yg menjengah ke sini..

aku pelik.. 
ape guna perasaan mahu diperhatikan ini...
mahu dibelai..
mahu diingat..
mahu dipandang baik..
sedang aku xsempurna..
byk cacatnya..
byk binasanya..
byk kurangnya..
hanya YANG ATAS mampu menyempurnakan aku..

maaf.. ini entri mengingatkan diri.. saya hanya mahu menulis.. :)

0 omongan indah: